Ayn Syamira's

Portfolio

5:20 a.m..(*_^)baca ler..

Leave a Comment
ak masih ingat and aku rindukan kenangan 5:20 a.m nie..haha..korang bacala citer ak nie ae..

hari tu,aku dah lupa berapa haribulan tapi aku masih ingat,hari tu ada exam paper 1 mathematics untuk pspm 2..hari isnin..habis exam tu aku balikla bilik..kemas-kemas buku adn terus pergi bilik ijah..sejak sebulan yang lalu..aku selalu lpak bilik dia..study sama-sama..ijah nie aku kenal dari semester 1 ag..tapi tak rapat..masuk semester 2 kami jadi rapat sebab satu kuliah..dekat-dekat exam lagi rapat..coz 2 la aku selalu lepak bilik dia kadang-kadang sampai tido situ..hahaha..

lepas jew makan tengah hari kitaorang borak-borakla..walhal esok da exam kimia paper 2..haha..relax giler...ciap tengok cite lagi 2..malas benor nak study..walaupun aku and ijah tau kimia sok payah..apatah lagi paper 2..tapi relaks la beb..banyak masa ag..hahaha

petang 2 kitaorang tido..tapi sebelum 2 sempatla ngadap kimi sikit2..takot tak sempat nak study habis malam nie..walaupun kitaorang da habis study masa study week,tapi revision penting..kalu tak..haram tak boleh jawab exam esok..haha

....................................wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww....................................................................

Malam tu,lepas aje makan malam..kitaorang pun start la study..tapi paham2 la..kalu stdy sambil ketawa,bergurau,bercakap..mesti tak dapat habiskan..tapi relaks beb banyak masa kot..
Dok tengah syok study 2..tengok2 jam da pukul 12 lebih..adoi..mata da start ngantuk..tengok buku..adoi banyak ag aku tak study..tak boleh jadi nie..mati la esok kalu tak boleh jawab..huhuh..aku pun gitau ijah yang ak cadang nak stay up..kalau boleh tak nak tido malam nie..konon2 la..haha..ijah pun cakap.."ok,kiter study sama-sama..ijah pun banyak lagi nak study"..

bila da dekat pukul satu,roomate ijah pun tidor..tinggal aku dengan ijah jew masih study..tekad woo..nak habiskan semua...senyap sunyi and sepi la time tu,tapi aku tau ramai ag yang tidor punyer..biasala time exam bau semua orang terhegeh2 nak study termasuk aku dengan ijah..bile aje rasa nagantuk aku ajak ijah pergi tandas..bsuh muka semua..masuk bilk ngantuk balik..tapi takpe dugaan namanyer..hehe..

Kitaorang pun terusla study sampai kul tiga..aku tengok ijah macam tersengguk dah dia..ngantuk sangat da kot..aku pun kata kat dia"ijah nak tido gi la...nant jap gi ayn kejut la.."
ijah pun kata "okla..ijah tido sekejap jah..pkul 3.30 kejut deh"..aku kata ok..
dia pun tutup buku and pergi tidor atas katil..tinggalla aku study sorang2..seram gak..tapi tekad...2 bab lagi tinggal ni..

3.30 a.m aku kejutla ijah..tapi dia ngigau..haha..pastu 3.40 aku kejut ag..tapi dia nampak macam, ngantuk sangat..aku kejut jugak coZ takot nak study sorang2..ijah pun panggil aku pergi kat katil..

aku bawakla nota kimia sekali..baring tepi dia..aku kata aku taknak tido..aku nak study lagi..tapi bila tengok dia macam da lena..takot jgak..aku pun kejut dia dan aku kata"kita tido la kejap nanti 5.20 a.m kita bangun eh?ayn kunci jam.."
ijah pun kata"ok..nant kita bangun sambung study"..

aku pun kunci kedua-dua jam telefon aku..and kunci jam telefon ijah jgak...buat dering yang paling kuat..moga- moga tersedar nanti..pastu aku terus tido..5.20 a.m..aku akan bangun

.........................................wwwwwwwwwwwwwwwwww...........................................................................

aku tesedar..tapi rasa macam ngigau..aku pandanh ijah dengan mata buka tutup..haha..aku ten gok dia pun bangun..tengok roomate dia pun tak bangun lagi..tiba-tiba aku teringat..mana handphone??aku pun gagau cari handphone..nak tengok jam..

"haaa!!!7.15 da??"kata aku dalam hati..terkejut sungguh!

aku pun terus bangun dengan selambernyer aku gitau ijah..bagun jah,pkul 7 dah..nak balik mandi, .sembahyang..
"haa..kul 7 dah???"tanya ijah..
aku sengih...tanpa kata ape2..aku balik mandi..tak tau nak cakap ape daa..

lepas mandi nag sembahyang aku pergi bilik ijah balik.."adoi..kita study jgak sebelum gi dewan kul 8.2o nant.." .."5.2o kita da terlepas ijah..hahaha"..kata aku..ijah pun hanya mampu ketawa ...
"ijah la nie,goda ayn sampai suruh tido..3 handphone bunyi pun tak sedar"kata aku..sambil ketawa...
hancur planning nak study kul 5.20..haha....dan hari tulah petama kalinya aku melangkah masuk ke dewan sebagai orang paling lambat..ijah pun pastinya terakhir.walaupun bukan dekat dewan yang sama...aku and ijah hanya mampu berdoa.."moga-moga blehla jawab nant.."

sejak hari tu..5.20 a.m selalu jadik bahan jenaka buat kami..5.2o jugak buatkan kami makin rapat ....tapi tetap tak serik untuk stay up...gara- gara tido, 5.2o terlepas...ini semua gara-gara ijah yang goda dan jeles tengok ija tido..hahaha.....

*Buat ijah...thanks coz selalu teman ayn study or stay up...thanks coz sudi kongsi macam-macam perasaan dengan ayn..and thanks coz selalu ada dengan ayn,hiburkan ayn...thanks sahabatku!!moga persahabatn kita terus utuh...dan sama-sama cemerlang dalm keputusan exam,dalm kehidupan dunia dan akhirat...(*_^)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 Juri Awam: