salam..lama daa aq xupdate blog..lately ne bzy skit..
Ni aq ada cite..ari ni aq teman mama aq pergi jumpa doc..dekat hospital kerajaan..
hospital daerah ler..
aq kul 9.45 a.m..
mama aq pun start la gi daftar..alhamdulillah xtunggu lama terus pergi cek darah and so on..
aq tengok bnyak jgak bilik yang xdibukak..mungkin doc cuti or xckup kakitangan..
lepas 2 kena masuk jumpa doktor..sebelum ni nurse yang cek semua..
masa 2 la kitaorang menuggu dekat 40 minit..adoi..lama nyer..ramai orang..nie first time aq teman mama aq..masa munuggu da lah lama..da tu kecian aku tengk makcik2 dan pakcik2 y da uzur..sampai tertido nak tunggu giliran.pa y lama sangat??
sebabnya hanya 1bilik yang digunakn untuk men"check up" pesakit darah tinggi,diabetes and budak2 y buat medical check up..
adoi..mana bley 1 bilik jew..daa la ramai orang...
aq tanya la mama aq,memang tiap2 bulan time mama aq datang check up,memang macam nie ker??xkan doktor sorang jew?
(doktor untuk ibu mengandung and sakit lain2..doktor dan bilik y berlainan..xcampur dengan pesakit diabetes and budak y nak buat medical check up)
mama aq cakap memang mcam nie la..jarang sangt ada dua doktor..kalu ada dua..memang cepat..huhu..
so..mane doktor srang lagi??
memang xcukup doktor kew..atu doktor cuti..??xbley mintak doktor ganti kew??
2 la persoalan y dok men kat kepala aq..
aq kecian tgk orang2 tua.terpaksa menuggu lama..menunggu laama boleh bat dorang letih..lagi2 orang tua mana tau postur duduk y betul..lagi naya sakit pinggang lagi..belakangla..huhu...
Ni aq ada cite..ari ni aq teman mama aq pergi jumpa doc..dekat hospital kerajaan..
hospital daerah ler..
aq kul 9.45 a.m..
mama aq pun start la gi daftar..alhamdulillah xtunggu lama terus pergi cek darah and so on..
aq tengok bnyak jgak bilik yang xdibukak..mungkin doc cuti or xckup kakitangan..
lepas 2 kena masuk jumpa doktor..sebelum ni nurse yang cek semua..
masa 2 la kitaorang menuggu dekat 40 minit..adoi..lama nyer..ramai orang..nie first time aq teman mama aq..masa munuggu da lah lama..da tu kecian aku tengk makcik2 dan pakcik2 y da uzur..sampai tertido nak tunggu giliran.pa y lama sangat??
sebabnya hanya 1bilik yang digunakn untuk men"check up" pesakit darah tinggi,diabetes and budak2 y buat medical check up..
adoi..mana bley 1 bilik jew..daa la ramai orang...
aq tanya la mama aq,memang tiap2 bulan time mama aq datang check up,memang macam nie ker??xkan doktor sorang jew?
(doktor untuk ibu mengandung and sakit lain2..doktor dan bilik y berlainan..xcampur dengan pesakit diabetes and budak y nak buat medical check up)
mama aq cakap memang mcam nie la..jarang sangt ada dua doktor..kalu ada dua..memang cepat..huhu..
so..mane doktor srang lagi??
memang xcukup doktor kew..atu doktor cuti..??xbley mintak doktor ganti kew??
2 la persoalan y dok men kat kepala aq..
aq kecian tgk orang2 tua.terpaksa menuggu lama..menunggu laama boleh bat dorang letih..lagi2 orang tua mana tau postur duduk y betul..lagi naya sakit pinggang lagi..belakangla..huhu...
0 Juri Awam:
Post a Comment