Ayn Syamira's

Portfolio

perdebatan minda dan falsafah dgn sahabatku..az**

Leave a Comment
salam..
lama daa aq xpost pepe dkat sini...hehea
aq suka menasihati org,
suka berperang mulut untuk membenarkan falsafah y aq rasa betul..
aq akn tegakkan kebenaran untuk pasti aq menang..dan aq xkan kalah bila bercakap
soal falsafah serta permainan minda..
......................-------------------------------------------..................................................................
aku mengenali seorang shabat aq nie..
dia ternyata hebat dalam bermain dgn kata-kata n falsafah..
mungkin disebabkan tekanan hidup yang dia alami..yang ternyata di luar
jangkaan aq..
tapi,aku berbangga dgn dia..dia mampu serap semua tekanan,penderaan dari segi emosi, n fizikal..
ternyata,kehidupan y dia lalui dan segala serapn yang dia daa sedut,buatkan hati dia sekeras batu..
berdebat 2jam dengan dia...
takkan aq kalah..i2 pasti..hahaha
tp memng sengit..
pyah untuk merubati luka yang daa dalam..
kalu parut,mungkin aq boleh sapukan krim....
tapi nie belum jadik parut ,dan aq pasti dia xmahu luka dia jadi parut,
sebab kalu luka jadi parut,maknanyer sembuh dan boleh hilnag..
masalhnyer sekarang..dia nak luka tu terus jadik dalam..
dia xmahu luka dia dirawati..
dia mahu semua benda masuk dalam luka dia 2..
mcm kuman,bakteria n mcm2 agla..
memag parah..
tp,dia bukan kawan y jahat,yang rosak,yang xterurus..
dia mempunyai disiplin,usaha,tawakal dan xmhu mgalah buat dia jadi seperti sekarang..boleh dibanggakan..
aq berharap aq mmpu megalahkannya..dengan pskologi..
dia hebat..tapi allah pasti berpihak kepada pihak yang benar..hehe
ingat 2..sahabatku...
az**.....
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 Juri Awam: